عسگری: مظلومی کارشناس داوری نیست!


به گزارش سایت داوران، نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت دو داور مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استقلال و فولاد نمی توانند بابت مسائل داوری طلبکار باشند.
حسین عسگری  گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: کمیته داوران تمام تمهیدات لازم را برای انتخاب بهترین داوران خود در دو مسابقه نیمه نهایی جام حذفی انجام داد و دو تن از بهترین و با تجربه‌ترین داوران خود را برای قضاوت این دو دیدار انتخاب کرد که براساس اظهارات ناظران مسابقه عملکرد داوران در هر دو دیدار قابل قبول بوده و هیچ یک از دو تیم بازنده نمی توانند خود را بابت اشتباهات داوری طلبکار بدانند.

وی افزود: در دیدار استقلال و ملوان داور اشتباهاتی داشته اما این اشتباهات به گونه‌ای نبوده که در نتیجه مسابقه تاثیرگذار بوده باشد و پیروزی ملوان در این دیدار بر اساس تصمیمات داور صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات مظلومی سرمربی استقلال مبنی بر اینکه کنترل بازی از دست جهانبازی خارج شده بود، گفت: ایشان کارشناس مسائل داوری نیستند و نظرشان کارشناسی نیست به هر حال در این مسابقه سنگین نباید توقع داشته باشیم بازی تنش نداشته باشد چرا که هر دو تیم برای رسیدن به فینال مبارزه می کردند ولی معتقدم اشتباهات داور به ضرر و زیان هیچ تیمی نبوده و در نتیجه مسابقه تاثیر نداشته است.

عسگری تصریح کرد: حتی در صحبتی که با فریدون اصفهانیان ناظر مسابقه داشتم ایشان نیز عملکرد داور را تایید کردند هر چند در صحنه‌ای که منجر به اخراج هادی تامینی شد اعتقاد دارم داور کمی عجولانه تصمیم گرفت. البته با وجود 10 نفره شدن ملوان در نهایت این تیم برنده مسابقه شد و اشتباه داور در نتیجه نهایی تاثیری نداشت.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود در خصوص قضاوت سعید مظفری زاده در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان اظهار داشت: شرایط جوی این مسابقه و غبارآلود بودن شرایط جوی تا حدودی تصاویر تلویزیونی را مخدوش کرده بود و به همین دلیل شاید چندان تشخیص صحنه‌ها برای تماشاگران واضح نبوده باشد.

نایب رئیس کمیته داوران اضافه کرد: البته تشخیص داور این بوده که شرایط جوی مسابقه درون زمین برای ادامه مسابقه مناسب است و به همین دلیل تاکید کرده که این بازی برگزار شود ولی به هر حال برای تصاویر تلویزیونی شرایطی ایده‌آل فراهم نبود و تا حدودی تشخیص صحنه‌ها را دشوار کرده بود.

وی اظهار داشت: بازیکنان فولاد بر روی یک صحنه پنالتی اعتراض داشتند که این صحنه چندان واضح نبود و آقای فلاح ناظر مسابقه نیز عنوان کردند خطایی در این صحنه تشخیص داده نشد.

وی در مورد صحنه اخراج علی حمودی بازیکن فولاد خوزستان نیز گفت: این تشخیص داور مسابقه بوده و تصور می کنم باید نظر او را بپذیریم چرا که در آن شرایط جوی داور نزدیک‌ترین فرد به صحنه بوده و بهتر می تواند تصمیم بگیرد.

عسگری در پایان گفت: برای دو دیدار رفت و برگشت فینال جام حذفی نیز داوران با تجربه استفاده خواهیم کرد تا این دو دیدار نیز از هرگونه شائبه داوری دور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *