برای اولین بار گفتگوی داوران VAR انگلیس پخش شد

VAR در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

«هاوارد وب» رئیس کمیته داوران لیگ برتر انگلیس دوشنبه شب برای نخستین بار مکالمه داوران مسابقات لیگ برتر انگلیس با اتاق VAR را پخش کرد تا از ماجراهای تصمیم‌هایی که در شرایط سخت اتخاذ می‌شوند و بعضاً بحث‌برانگیز هم هستند، پرده‌برداری کند.

وب که برنامه «فوتبال دوشنبه شب» شبکه اسکای اسپورت با حضور «گری نویل» و «جیمی کرگر» ستارگان سابق منچستریونایتد و لیورپول را با فایل‌های صوتی که این برنامه آورده بود، پرتماشاگر و پربحث‌تر کرده بود، اعلام کرد مکالمات بیشتری را در فصل آینده از تصمیم‌هایی که به نظر هواداران و تیم‌ها، جنجالی به نظر می‌رسد، منتشر خواهد کرد.

در یکی از این فایل‌های صوتی که صدای نفس‌نفس زدن «آنتونی تیلور» داور مسابقه هم به گوش می‌رسد، داوران درباره گلی که «کای هاورتز» مهاجم آلمانی چلسی وارد دروازه لیورپول در ورزشگاه استمفوردبریج کرد، بحث و رایزنی می‌کنند.

ابتدا پس از ارسال پاس از سوی کانته به هاورتز، داور می‌گوید آفساید نیست و اتاق VAR هم آن‌را تایید می‌کند. پس از گل، کمک داور ویدئویی می‌گوید «با سینه زد». تیلور هم می‌گوید: «از اینجا گل به نظر می‌آید چون من فکر می‌کنم توپ به سینه هاورتز خورد».

اتاق VAR پس از این جمله داور مسابقه می‌گوید گل را بررسی می‌کند. یکی از آن‌ها می‌گوید «به دست خورد رفیق». شخص دیگری می‌گوید «توپ درست روی دست جای گرفت. کاملاً مشخص است که دست بود».

پس از بررسی در اتاق VAR، داوران تیلور را صدا می‌زنند و یکی از آن‌ها می‌گوید: «من توصیه می‌کنم گل را مردود اعلام کنی. این هند است. مهاجم توپ را با دست به قعر دروازه فرستاد». تیلور هم می‌گوید: «باشه. پس برای تیم قرمز ضربه آزاد اعلام می‌کنم».

در این برنامه ویدئوها و فایل‌های صوتی دیگری از بازی نیوکاسل و آرسنال و همچنین وستهام و نیوکاسل هم به نمایش درآمد و وب درباره آن‌ها صحبت کرد.

رئیس کمیته داوران لیگ برتر انگلیس در ادامه گفت: ما انتشار این فایل‌های صوتی را تا جایی که بتوانیم منتشر می‌کنیم. امشب یک اتفاق تاره افتاد. فصل آینده، از این دست اتفاقات بیشتر خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *