از داوران، کمک داوران و پیشکسوتان برتر تقدیر شد

مراسم افتتاحیه داوران لیگ برتری در کردان کرج با حضور نایب رئیس فدراسیون، اعضای کمیته داوران و پیشکسوتان داوری برگزار شد.
مراسم افتتاحیه داوران لیگ برتری در کردان کرج  دوشنبه بیست و هفتم تیر ماه با حضور مهدی تاج-نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران؛ حسین عسگری- نایب رئیس کمیته داوران،یداله سلیمانی،ابوطالب طاهریان و غلامرضا سلیمانی-اعضای کمیته داوران و جمعی از پیشکسوتان و با حضور 75 داور حاضر در لیگ برتر برگزار شد.
حسین عسگری-نایب رئیس کمیته داوران در مراسم افتتاحیه گفت:برای اولین بار است که اردوی داوران در خارج از تهران برگزار می شود تا داوران درکنار یکدیگر بتوانند اردوی 7 روزه خود را پشت سر بگذارند.برای برگزاری این کلاس از مسئولان فدراسیون سازمان لیگ برتر قدردانی می کنم چرا که این دوره هزینه بسیار بالایی دارد.این کلاس در 3 بخش فنی،آمادگی جسمانی و روانی برگزار می شود تا داوران در شرایط خوبی قرار داشته باشند.
وی افزود:ما نیاز داریم به گروه داوری نگاه ویژه ای شود و باید حداقل امکانات برای داوران فراهم شود تا این قشر بتوانند قضاوت خوبی را داشته باشند.بر همین اساس از تاج-نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران میخواهم تا با نگاه ویژه به داوران شرایط مناسبی را مهیا کنند.
در ادامه این مراسم مهدی تاج- نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران گفت:فوتبال پدیده ای است که با  هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.بسیاری از کشورها قدرت خود را با فوتبال به رخ یکدیگر می کشند.در واقع دومین صنعت در دنیا فوتبال است اما در بعد اجتماعی و فراگیر حرف اول را می زند.درکشور ایران با توجه به جمعیت جوان و همه گیر،از این رشته استقبال بالایی می شود. بر همین اساس ما قصد داریم تا بستر مناسبی را برای این رشته ورزشی فراهم کنیم.
وی افزود:بحث داوری برای ما نیز بسیار مهم است. در3 سال گذشته هزینه های زیادی برای داوران صورت گرفته است. هدف ما حمایت از داوران است.چرا که داوری از ارکان مهم فوتبال است و این امر بالا بودن اهمیت داوران را نشان    می دهد.باید با در اختیار گذاشتن امکانات برای داوران تمرکز و آرامش ایجاد کرد.باید با فرهنگ سازی در بین تماشاگران کاری کرد که دیگر شاهد فحاشی به داوران نباشیم.باید به آینده داوری فکر کرد و به مشکلاتشان رسیدگی کرد تا در این بخش شاهد مشکل نباشیم.
در ادامه مراسم از محمود خوشخوان، منوچهر نظری،رضا غیاثی،محسن زمانی،هادی دزفولی،بهمن بهلولی ؛ محمد صالحی،داوود کریم پور،مرتضی دورودیان و مسعود عنایت به عنوان  پیشکسوتان داوری تقدیر شد.
گفتنی است،از محسن ترکی،علیرضا فغانی،سعید مظفری زاده،تورج حق وردی،محمدرضا اکبریان،اشکان خورشیدی به عنوان داور و رضا سخندان،حسن کامرانی فر و بابک داوری به عنوان کمک داور تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *