عسگری: اشل افزایش حق الزحمه داوران را به فدراسیون داده ایم

در ادامه کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال رئیس دپارتمان داوران توضیحاتی داد.

به گزارش سایت داوران ایران، وی دراین باره گفت: مهمترین نکته ای که می خواهم در این جلسه مطرح کنم درباره فضایی است که برای داوران بوجود می آید و این فضا با گفتگوهای تند و آتشین مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاهها  قبل و بعد از بازی برهم آرامش زده می شود. این یک روش بسیار ناپسند است که برخورد ویژه کمیته انضباطی را می طلبد اینکه پیش از بازی و پس از انتخاب داور توسط دپارتمان داوری درباره قضاوت داور منتخب گمانه زنی می شود، بجز اینکه به فضای فوتبال کشور لطمه وارد می کند نتیجه دیگری ندارد. من به عنوان رئیس دپارتمان داوری از فدراسیون و کمیته انضباطی می خواهم تا با جدیت در این باره تصمیم گیری کند. همچنین داوران در طول بازی با فحاشی برخی از هواداران تیم ها مواجه می شوند که به نظر ما در این باره برخورد جدی هنوز صورت نگرفته و این مورد هم تصمیم و اهتمام جدی می طلبد.
عسگری در ادامه گفت: با توجه به اینکه از تقریبا دو سال پیش حق الزحمه داوران افزایش پیدا نکرده ما طرح افزایش حق الزحمه داوران را به صورت اشل بندی به فدراسیون ارائه کردیم و منتظر تصمیم گیری فدراسیون در این باره هستیم چرا که با توجه به هزینه هایی که در فوتبال  باشگاهی می شود دستمزد فعلی داوران هیچ تناسبی با هزینه های فوتبال ندارد.
رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: فردا قرار است جلسه مهمی با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ داشته باشیم و به موارد مهمی رسیدگی کنیم. در این کلاس توجیهی هم با مرور صحنه و اشتباهات داوری و نشان دادن آن به داوران در آمفی تئاتر آکادمی ملی فوتبال سعی داریم تا داوران اشتباهات را در بازیهای آینده تکرار نکند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *