انتقاد هادی دزفولی از دپارتمان و کمیته داوران

هادی دزفولیداور قدیمی فوتبال ایران معتقد است که عملکرد دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به دیکتاوری نزدیک است و باید اصلاح شود.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا،هادی دزفولی درباره اختلافات پیش آمده در جامعه داوری فوتبال ایران گفت: وظایف کمیته و دپارتمان داوری مشخص است. دپارتمان فقط وظیفه دارد، مصوبات کمیته را اجرایی کند و چیدمان داوران را انجام دهد؛ هرچند چیدمان داوری هم باید به تایید رییس کمیته داوران برسد.

وی ادامه داد: دپارتمان کلاس‌های داوری را برگزار می‌کند اما زمان، مکان، شرکت‌کنندگان، مدرسان و سرفصل دروس را کمیته داوران تعیین می‌کند. یک شخص به تنهایی در دپارتمان نمی‌تواند تصمیم‌گیری کنند. آقای عسگری می‌خواهد کلاس داوری برگزار کند؛ در حالی که فریدون اصفهانیان با آن مخالف است. نمی‌دانم چه کسی از عسگری حمایت می‌کند چون حتما کسی این کار را می‌کند.

داور دهه‌های 40، 50 و 60 فوتبال ایران همچنین گفت: داوری قدیمی در تبریز هست که تحصیلکرده است و کتاب هم نوشته ولی عگسری با او دشمنی می‌کند و از او استفاده نمی‌کند. در عوض در تاریخ داوری ایران کسی هست که حتی دیپلم ندارد ولی دو دوره رییس کمیته داوران شده است. همه معضلات از این جا شروع می‌شود. تا وقتی وضعیت ما حسین‌قلی خانی است، هیچ چیز درست نمی‌شود.

دزفولی ادامه داد: هیچ جای دنیا نمی‌بینید که دبیرکل فدراسیون فوتبال، رییس دپارتمان داوری را انتخاب کند. این مسئله در قانون فیفا وجود ندارد. این نابسامانی‌ها نشان می‌هد که خانه از پای‌بست ویران است. قبل از انقلاب سطح سواد کمتر ولی سطح فرهنگ بیشتر بود. حالا وضعیت بر عکس شده است!

وی افزود: کسی که طلا می‌گیرد، لزوما طلایی حرف نمی‌زند. عده‌ای دنبال نام هستند و عده‌ای دنبال نان. ریاست کمیته و دپارتمان داوری چند فاکتور لازم دارد که شهامت و خوب صحبت کردن جزو آنهاست. سال‌هاست که به فدراسیون نرفته‌ام؛ در حالی که آن‌جا خانه دوم من است. کاری کرده‌اند که امثال ما به فدراسیون نروند. متاسفانه در دپارتمان دیکتاتوری حکمفرماست!

دزفولی در ادامه از اصفهانیان هم انتقادی داشت: پیش از این خانم سهرابیان در کلاس مدرسین فیفا شرکت می‌کرد اما نام او را خط زدند و خانمی را که در مالزی است، معرفی کردند. همچنین اصفهانیان خودش را برای حضور در کلاس فوتورو 3 معرفی کرده؛ در حالی که زبان انگلیسی‌اش خوب نیست. البته ممکن است نسبت به قبل زبانش بهتر شده باشد اما بهتر بود کسی را معرفی می‌کرد که به داوری ما کمک کند. هیچ کس کامل نیست. قطعا اصفهانیان اینجا اشتباه کرده است.

وی در پایان گفت: بزرگان فدراسیون باید کسانی را انتخاب کنند که دلشان برای داوری بسوزد نه مسافرت‌ها!

یک پاسخ

  1. تا مسئولین فدراسیون هیچ احترامی به نظر داوران و پیشکسوتان داوری جهت انتخاب رئیس کمیته داوران برندارد و خودشان تصمیم بگیرند همین است من پیشنهاد میدهم یک انتخابات بین داوران و پیشکسوتان فعال داوری کشور گذاشته شود تا داوران رئیس خود را انتخاب کنند هر چند همه می دانند داوران کشور خواهان استفاده از افراد متخصص و دلسوز هستند و سپردن انتخاب داوران کشوری باید به استانها واگذار شود تا داوران آماده و فعال معرفی شوند و هیچ داوری احساس نکند انتخاب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *