اصفهانیان: چرا داوران بدون هیچ تعهدی می‌توانند داوری را رها کنند؟

فریدون اصفهانیان
فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران که بعد از اختلافاتش با عسگری در رأس دپارتمان داوری و خداحافظی زودهنگام برخی از‌ داوران دستش برای انتخاب داوران بازی‌های لیگ ‌برتر خالی است، می‌گوید:
نمودار داوری امسال را ترسیم کرده‌ایم و برخی از نقاط ضعف و قوت خود را شناخته‌ایم. قضاوت داوران را فقط نباید در سطح خطا یا آفساید گرفتن بررسی کرد زیرا در ابتدای فصل مشکلاتی در آیین‌نامه کمیته داوران وجود داشت. متأسفانه این فصل با یکسری نامهربانی‌ها از سوی جامعه فوتبال مواجه شدیم، در حالی که در مقابل نقاط ضعف، نکته‌های مثبتی هم وجود داشت که هیچ‌کس آنها را ندید.

وقتی قهرمانی، ترکی، مظفری‌زاده و بخشی‌زاده را نداشتیم، داوران جوان و خوبی را معرفی کردیم که توانستند به خوبی جای بزرگان این عرصه را پر کنند. قبلاً هیچ‌‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که بازی‌های بزرگ به ‌دست داوران جوان داده شود اما این اتفاق رخ داد. او در رابطه با سریال ادامه‌دار خداحافظی داوران زودتر از سن بازنشستگی از بی‌قانونی گلایه می‌کند: «متأسفانه داوری ما شکل حرفه‌ای ندارد زیرا داوران بدون داشتن هیچ تعهدی می‌توانند کارشان را کنار بگذارند.

اهالی فوتبال باید باور کنند که داوران نیز همپای بقیه زحمت می‌کشند اما پول کمی دریافت می‌کنند. اگر داوران حمایت بیشتری شوند، نه از این عرصه کنار رفته و نه به سراغ تبانی و فساد می‌روند. امیدواریم در لیگ آینده، کمیته انضباطی در مقابل توهین‌هایی که به جامعه داوری می‌شود، قاطع‌تر برخورد کند تا هرکس بدون دلیل و مدرک به داوران حمله نکند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *