واکنش جمعی از داوران اصفهان به اظهار نظر رئیس هیات فوتبال

اخراج , کارت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داوران فوتبال استان اصفهان در واکنش به اظهار نظر رئیس هیئت فوتبال این استان مبنی بر ضعیف شمردن داوران اصفهان در لیگ‌های کشور بیانیه‌ای را صادر کردند.

در این بیاینه داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان اصفهان اظهار آقای ابرقویی‌نژاد رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان را توهین به جامعه داوری استان برشمردند و گفتند: در سال‌های اخیر این تیم‌های استان اصفهان بودند که پیشرفت داشتند نه هیئت فوتبال، شما روزی داوران را تنها تیم هیئت فوتبال عنوان می‌کردید ولی از زمانی که خود وارد عرصه تیمداری در لیگ‌های فوتبال کشور شدید دیگر تیم داوری هیئت استان را فراموش کردید.

در بخش دیگری از این بیانه آمده است: فراموش کردید که سال‌های نه چندان دور این شما بودید که داوران را تیم قدرتمند هیئت معرفی می‌کردید حال به یکباره چه شده که داوران استان را ضعیف قلمداد می‌کنید.

جانعه داوران استان اصفهان در ادامه بیانیه آورده‌اند: لازم است این را بدانید که داوران حاضر در لیگ‌های برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور از برجسته‌ترین و برترین داوران ایران به‌شمار می‌آیند که با تکیه بر دانش داوری و توانمندی خود توانستند در دوره‌های پیشرفته داوری فیفا، حضور در فستیوال‌های بین‌المللی، قضاوت در دیدارهای دوستانه بین‌المللی، قضاوت در حساس‌ترین مسابقات کشور و حتی برای نخستین بار کاندیدای بین‌المللی نیز باشند.

ادامه این بیانیه می‌افزاید: آقای ابرقویی‌نژاد اگر داوران هیئت فوتبال استان اصفهان تنها یک روز از قضاوت امتناع کنند شما رئیس کدام هیئت فوتبال خواهید بود، کدام مسابقات و لیگ را می‌توانید اداره و برگزار کنید؟ آیا می‌توانید پاسخگوی تیم‌ها و ورزش پرطرفدار فوتبال استان باشد؟

در بخش دیگر این بیانیه آمده: آقای ابرقویی‌نژاد سه سال پیش شما برای رهایی از کوران انتقاد در استان آقای اسماعیل صفیری را فقط اسماً به عنوان رئیس کمیته داوران معرفی کردید، متاسفانه وی در طول سه سال ریاست خود تنها سه بار آن هم برای تودیع و معارفه‌های پی در پی شما در واحد داوران دیده شدند، در طول این چند سال کدام کلاس بازآموزی و آموزشی را در سطح مطلوب برای داوران خود برگزار کردید؟

این بیانیه ادامه می‌دهد: در طول این چند سال نه تنها از داوران خود در سطح کشور حمایت نکردید بلکه در زمانی که دیگر استان‌ها در تکاپوی حمایت تمام قد از داوران خود در سطح کشور بودند شما با ارسال نامه‌های متعدد به کمیته داوران فدراسیون فوتبال، داوران نخبه و مستعد استان را به بهانه‌های واهی و اختلاف نظرهای شخصی از قضاوت در مسابقات کشور محروم کردید تا نه تنها خود آنها قضاوتی در کشور نداشته باشند بلکه دیدگاه کمیته داوران را نسبت به داوران شایسته استان تغییر دادید که نتیجه آن آغاز غروب فعالیت چشمگیر داوران استان در بالاترین سطح فوتبال کشور بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما امروز پا را فراتر از همه این اعمال تاریخی خود قرار دادید و داوران اصفهان را ضعیف نام می‌برید، شما در طول مدت مسئولیت خود تا به حال چند نفر از داوران فعال و نخبه و جوان، ناظران، پیشکسوتان عرصه داوری را خانه‌نشین کرده‌اید تا تنها تمام هم نظران و موافقان خود را در کنارتان حفظ کنید.

این بیانیه در پایان می‌افزاید: آقای ابرقویی‌نژاد حال باید این سئوال را پرسید که اگر داوران اصفهان ضعیف هستند در طول دوره ریاست 13 ساله جنابعالی با این مشکل بزرگ مواجه شده‌اند که اینگونه یک موضوع درون سازمانی را که باید در خانواده بزرگ داوری اصفهان مطرح شود را در رسانه‌ها عنوان می‌کنید.

امضاءکنندگان این بیانیه عبارتند از:

احمد آقاخان

غلامرضا مهرابی

مهدی اخوان

حجت شیرانی

عبدالحسین ایازی

سعید فاضل

محمد امینی

رضا صاحب‌نظر

میثم زندی فر

سعید نصر

حسین ابطحی

مهدی اعتباریان

مرتضی ابوالقاسمیان

مهدی نصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *