داوران را اذیت نکنید

محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون

محمود اسلامیان در رابطه با شرایط تیم امید برای حضور در مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: خوشبختانه حضور حبیب کاشانی به تیم امید نظم بخشیده و ایشان حمایت های زیادی از تیم امید می کنند. در کنار کاشانی محمد خاکپور و محمد مایلی کهن نیز حضور دارند که ترکیب خوبی را در مدیریت تیم امید ایجاد کرده اند.

وی افزود: استعدادهای خیلی خوبی نیز در رده سنی امید در کشور کشف شده اند که تعدادی از آنها به تیم ملی راه پیدا کرده اند. امیدوارم این تیم در مسابقات غرب آسیا موفق عمل کند و همچنین آرزوی ۴۰ ساله مردم ایران را که راهیابی به المپیک است برآورده کند زیرا این تیم پتانسیل بالایی دارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اظهارات پیشین کاشانی که ابراز امیدواری کرده بود تعاملی بین تیم امید و بزرگسالان ایجاد شود گفت: این همکاری پیش از این هم وجود داشت اما اختلاف تنها بر سر دعوت چند بازیکن امید به تیم بزرگسالان بود. به اعتقاد من حضور بازیکنان امید در تیم ملی بزرگسالان پوئن مثبتی محسوب می شود زیرا حضور در تیم بزرگسالان به این بازیکنان شخصیت و اعتماد به نفس می دهد.

اسلامیان در رابطه با اعتراضات شدید به داوری در لیگ پانزدهم و جام حذفی گفت: به اعتقاد من نباید داورها را اذیت کرد. داور هم یک انسان است و اشتباه مرتکب می شود اما اگر داور اشتباه اول را در زمین مسابقه می کند اشتباه دوم را ما می کنیم که این هجمه‌ها را علیه داوری ایجاد می کنیم. جوسازی هایی که ایجاد می شود و تهمت هایی که زده می شود موجب خواهد شد تمرکز داوران به هم بریزد و نتیجه این می شود که ضریب اشتباهات به شدت بالا می رود.

وی تاکید کرد: ما باید این فضا را ایجاد کنیم تا روی داورها سرمایه گذاری کنیم و علیه آنها جوسازی نکنیم زیرا داور با استرس نمی تواند قضاوت کند.

اسلامیان در خصوص این شایعه که داوری ها به سمت و سوی خاصی می رود اظهار داشت: هیچ انسانی وقتی در معرض دید ۸۰ میلیون انسان است با اشتباه عمدی خود را خراب نمی کند. ما نباید این هجمه ها را علیه داوری ایجاد کنیم و باید جو را آرام کنیم تا شاهد پیشرفت داوری ها باشیم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارات محمدزاده رئیس پیشین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود به رای های صادر شده عمل نمی شود گفت: ایشان نظر خودش را گفته و من نمی توانم در خصوص اظهارنظر دیگران اظهارنظر کنم.

وی در پایان در رابطه با احضار اشکان دژاگه و سردار آزمون به کمیته اخلاق بابت خالکوبی هایشان گفت: این بحث ها فقط در حد حرف است و هیچ اظهارنامه رسمی از سوی فدراسیون برای این بازیکنان ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *