نصیرزاده: داور در نتیجه مسابقه تاثیر نداشت

هوشنگ نصیرزاده در مورد قضاوت سعید مظفری‌زاده اظهار داشت: دربی 68 تهران با دو مسابقه قبلی از این نظر متفاوت بود که احساس می‌شد هر دو تیم احتیاط را کنار گذاشته‌اند و مصمم به کسب نتیجه بودند. همین موضوع کار را برای داور مسابقه سخت‌تر می‌کرد.
وی ادامه داد: مظفری‌زاده که در اجلاس اخیر داوران مالزی در بین تعداد زیادی از داوران به مقام اول رسیده بود، امروز مسابقه پرسپولیس استقلال را مدبرانه قضاوت کرد. اخطاری که در دقیقه 15 می‌توانست به حسین کاظمی بدهد و این کار را نکرد دلیلش روند مسابقه بود، زیرا تا آن لحظه مسابقه روند طبیعی داشت و خطای حسین کاظمی نیز بازدارنده بود.
نصیرزاده با اشاره به کارت‌های زرد حسین بادامکی، سیاوش اکبرپور و مهدی امیر آبادی عنوان کرد: این بازیکنان به این دلیل اخطار گرفتند که تکل‌های آنها آسیب زننده تلقی می‌شود. هر چند در دقیقه 37 خطای خسرو حیدری بر روی هادی نوروزی را داور اعلام نکرد اما او در شناخت اکثر خطاهای مسابقه کاملا موفق عمل کرد.
وی در مورد درگیری لفظی علیرضا حقیقی و شیث رضایی عنوان کرد: در حالت بسیار بدبینانه داور می‌توانست به این دو بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان دهد اما با توجه به اینکه ماجرا خیلی فوری خاتمه پیدا کرد داور این صحنه را به خوبی مدیریت کرد. آنچه در قضاوت مظفری زاده نمود داشت خونسردی فوق العاده او در کل مسابقه بود.
این کارشناس مسائل داوری در مورد عملکرد کمک‌ داوران مسابقه گفت: حسن کامرانی فرد یک بار به اشتباه از سیاوش اکبرپور خطا گرفت و یک بار هم آفساید اشتباه اعلام کرد اما در سایر موارد خوب بود. جواد تقی پور کمک دیگر داور مسابقه تقریبا بی اشتباه ظاهر شد و نتیجه مسابقه حاصل تلاش دو تیم بود و تیم داوری دخالتی در نتیجه مسابقه نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *