صالحی: کاری نکنید ترکی به سرنوشت من دچار شود


محمد صالحی در مورد انتقادهای وارد شده به محسن ترکی به دلیل قضاوت جنجالی در بازی سوریه و ژاپن اظهار داشت: ترکی داور ضعیفی نیست که اگر بود برای بازی های بین المللی از او دعوت نمی کردند. کسانی که در AFC داوران را انتخاب می کنند آدم های کوچکی نیستند. به نظر من ترکی با بدشانسی روبرو شد.
وی افزود: هر داوری در هنگام قضاوت می خواهد بهترین باشد و ترکی هم قطعا می خواسته بهترین داوری خود را انجام دهد. من در سال ها قضاوتی که کردم هیچ مشکلی نداشتم جز یک بازی که اشتباه بسیار بدی مرتکب شدم. کاندیدای قضاوت برای جام جهانی بودم اما به دلیل این اشتباه با من طوری رفتار شد که داوری را کنار گذاشتم و تصمیم گرفتم دیگر در مورد داوری هیچ اظهار نظری نکنم.
صالحی ادامه داد: اگر حتی ترکی در مسابقه سوریه و ژاپن به اشتباه سوت زده باشد نباید همین اتفاقی که برای من افتاد برای او رخ دهد. شما می دانید برای اینکه ترکی به چنین جایگاهی برسد چه زحماتی کشیده است؟ کسانی که امروز ترکی را به باد انتقاد گرفته اند پختگی نمی کنند و آگاه نیستند.
این داور بازنشسته و قدیمی فوتبال ایران در مورد وضعیت داوری ایران تصریح کرد: وضعیت خوبی نداریم. در قدیم وضعیت داوری به این شکل و با این همه انتقاد نبود. داوران ما در بهترین مسابقات بین المللی قضاوت می کردند. من حتی در اروپا سوت زده ام.
وی در مورد اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هنوز تصمیمی برای کمیته داوران نگرفته است، گفت: قرار بود حسین عسگری را سرپرست کنند. به نظرم او گزینه خوبی است. هم دانش داوری و هم تجربه خوبی دارد البته مصطفی شهبازی هم خوب است اما از بین این دو عسگری تبحر بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *