عسگری: ادعاهای استقلالی‌ها درست نیست

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال از تصمیم این کمیته برای استفاده از داوران لیگ برتری در دو هفته پایانی لیگ دسته اول خبر داد.
حسین عسگری گفت: پیش از این بارها گفته‌ام و حتی روز اول که به کمیته داوران آمدم نیز گفتم که اگر رقابت های لیگ برتر و دسته اول همزمان برگزار نشود، می توانیم از داوران لیگ برتری در جام آزادگان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این که داوران زیادی نداریم که دارای تجربه بالا باشند و بتوانند در لیگ برتر و دسته اول قضاوت کنند، به این نتیجه رسیدیم که در دو هفته پایانی لیگ دسته اول از داوران لیگ برتری استفاده کنیم. چون در هفته های پایانی هم فشار بازیها بیشتر می شود و هم تحمل تیمها پایین‌تر، نیاز است که از داوران با تجربه تر استفاده کنیم.
وی همچنین از توافق با فدراسیون برای برگزار کردن بازی های لیگ برتر و دسته اول با فاصله های 3و 4 روزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این کار عملکرد داوری در لیگ دسته اول بهبود یابد.

عسگری در ادامه، با بیان این که ادعاهای استقلالی‌ها درست نیست، درباره داوری دیدار تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، خاطرنشان کرد: به همراه دبیر کمیته داوران که ناظر بازی بود، فیلم بازی را بررسی کردیم و دیدیم داوری هیچ مشکلی نداشت. فقط در صحنه گل اول تراکتورسازی به نظر می رسید برخورد ظریفی بین نصرتی و مدافع استقلال صورت گرفته که بزرگنمایی مدافع استقلال، کار داور را برای اعلام خطا مشکل کرد.
سرپرست کمیته داوران همچنین خطا روی جاسم کرار را که باعث به ثمر رسیدن گل دوم تراکتور سازی شد، کاملا واضح دانست و افزود: در آن صحنه، بازیکن استقلال با زانو مانع حرکت کرار شد و اعلام خطا کاملا صحیح بود. هر کسی که داوری کرده باشد همین نظر را خواهد داشت.
عسگری افزود: حساسیت دیدار استقلال و تراکتور سازی، حتی از شهرآورد پایتخت هم بیشتر بود و این مسئله کار قضاوت بازی را سخت تر می کرد. همچنین استقلالی ها گفته اند، “حق‌وردی” با سرمربی تراکتورسازی رفاقت دارد که باید بگویم چه رفاقتی بین آن دو وجود داشته است؟ مگر جواب سلام کسی را دادن و حتی دیده بوسی کردن، معنایش رفاقت است؟
عسگری در ادامه با بیان این که در جامعه داوری رفاقت ها در کار داوران تاثیری ندارد، اضافه کرد: به فرض که حق وردی با کمالوند رفیق باشد، آیا این رفاقت به آن میزان است که داور در برابر دیدگان تماشاگران شرافتش را کنار بگذارد؟ یا اگر رفاقتی هست، چرا در بازی تراکتورسازی با ملوان در جام حذفی که قضاوت آن با حق وردی بود و تراکتورسازی حذف شد، رفاقتی وجود نداشت؟
سرپرست کمیته داوران در ادامه با بیان این که از روی یک عکس، نمی شود قضاوت کرد، درباره این که باشگاه سایپا از مسائل داوری دیدار با فولاد خوزستان، عکس و فیلم به فدراسیون ارسال کرده نیز گفت: باشگاه سایپا، عکسی برای ما ارسال کرده است که ثابت کند یکی از گل های فولاد با ضربه دست به ثمر رسیده است ولی از روی عکس نمی شود قضاوت کرد. در فیلمی هم که باشگاه سایپا ارسال کرده است، اثری از صحنه هند ادعا شده وجود ندارد که بشود درباره اش تصمیم گرفت.
وی در پایان با اشاره به انتقادهای سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن از داور دیدار تیمش با پرسپولیس، تصریح کرد: وی گفته است مشکل داور این بوده است که داور دیدار رفت این تیم با پرسپولیس نیز مظفری زاده بوده است. من فقط می توانم بگویم آیا این مشکل تیم ذوب آهن است؟ این که در بازی رفت، ذوب آهن شکست خورده است، آیا به دلیل داور بوده است؟ آیا دربازی برگشت، داور سه گل به ذوب آهن زده است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *