عنایت: پول اسپانسر داوری در جیب دیگران می‌رود

مسعود عنایت

مسعود عنایت رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال  گفت: در صورت ادامه اشتباهات داوران در لیگ برتر محرومیت داوران اعلام نخواهیم کرد و اعلام محرومیت داوران، غلط است و فقط به داوران فشار می‌آورد.

برای تنبیه کردن داوران، آن‌ها را به رده پایین‌تر می‌فرستیم و داوران جوان را جایگزین می‌کنیم. هیچ ترسی بابت این موضوع نداریم.

** پول حلال مشکلات داوری
مسعود عنایت درباره راهکاری کم کردن اشتباهات داوران هم افزود: برنامه‌های توسعه‌ای داوری را به دلیل نداشتن پول و امکانات مالی نمی‌توانیم اجراء کنیم. طرح استعدادیابی داوران در استان‌ها به دلیل نداشتن منابع مالی در کشوی میزم خاک می‌خورده و کسی در اینجا پولی بابت کشف و شناسایی داوران نخبه را نمی‌دهد.

** پول اسپانسر داوری در جیب دیگران
رییس دپارتمان داوری فدراسیون از معلوم نبودن سرنوشت پول اسپانسر داوران هم خاطرنشان کرد: در این 8 سالی که داوران صاحب اسپانسر شده‌اند، پولی به داوران تعلق نگرفته است و نمی‌دانم در کجا هزینه شده است؟
اگر در سال‌های گذشته پول اسپانسر داوری صرف آموزش داوران فوتبال می‌شد، خیلی از مشکلات حال حاضر را نداشتیم.

عنایت درباره چیدمان داوری طبق قوانین فیفا با دپارتمان است یا کمیته داوران هم اضافه کرد: طبق قوانین فیفا مسئوول چیدمان داوری باید توسط دپارتمان داوری انجام شود و به هیچ کس اجازه نخواهم داد در کار چیدمان دخالت کند، و کمیته داوران هم اگر داوری را مناسب بازی نداند و بخواهند تغییر بدهد را رسانه‌ای نمی‌کند و حق وتو را برای آن‌ها قائل هستیم اما دخالت را هرگز!

** داوران حق مصاحبه را ندارند
رییس دپارتمان داوری فوتبال درباره قانون منع مصاحبه داوران با رسانه‌ها همچنین گفت: داوران طبق آیین نامه حق مصاحبه با رسانه‌ها ندارند و اگر داوری قانون را نقض کند طبق قوانین با آن برخورد خواهیم کرد.

مسعود عنایت درباره صحبت‌های اخیر مسئولان استقلال درباره جهانبازی داوری بازی استقلال مقابل خوزستان هم اضافه کرد جهانبازی حرف خاصی نزده است که مورد هجمه قرار بگیرد و تنها گفته که استقلالی‌ها از اشتباهات داوری نفع برده است.
طبق قوانین با جهانبازی برخورد می‌کنم اما دخالت استقلالی‌ها را قبول نخواهم کرد تا موضوع را بررسی نکنم.

** داور دربی را انتخاب کردم
عنایت درباره داوری دربی، استقلال و پرسپولیس هم افزود: داور دربی را انتخاب کردم و اسم آنرا فعلا اعلام نمی‌کنم هیچ فشاری برای آوردن داور خارجی را نمی‌پذیریم مسئولان بالادستی مختار هستند داور دربی را که انتخاب کردم را وتو کنند؟

** تست پزشکی داوران اجباری می‌شود
رییس دپارتمان داوری دربراه اجباری شدن انجام تست‌های پزشکی داوران فوتبال تصریح کرد: در سال‌ها قبل هم تست پزشکی از داوران گرفته بودم ولی بعد ار رفتن من از دپارتمان، نفر بعدی آنرا اجرا نکرد طی صحبت با دکتر سیف، رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، تراز است تا آخر فصل، پرونده پزشکی را مجددا اجرایی کنیم.

** نشست مربیان لیگ برتری و داوران در نیم فصل
مسعود عنایت درباره نشست مربیان و داوران در یک مکان خاطرنشان کرد: برای کم شدن حاشیه‌ها بین مربیان و داوران لیگ برتر در نیم فصل برنامه داریم که نشستی را با حضور تمام داوران لیگ برتر و مربیان باشگاه‌‌های لیگ برتری برگزار کنیم و این نخستین رویارویی داوران با مربیان لیگ برتر خواهد بود.

2 پاسخ

  1. اقای عنایت سلام نادر جعفری را از جامعه فوتبالی دور نگه دارید در آینده ای نه چندان دور موی دماغ شما خواهد شد . شما که دوست ندارید با بودن ایشان و امثال ایشان فوتبال به منجلاب کشیده شود .

  2. درست است . سری به حراست فدراسیون هم بزنید بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *