کامرانی فر: متاسفم که تنها داور ایرانی جام ملتها هستم


تنها نماینده داوری کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا با ابراز تاسف از حضور کمرنگ داوران ایران در این رویداد مهم قاره‌ای گفت: با توجه به پیشرفت داوری آسیا، داوران ایران از این پس کار دشواری برای قضاوت رویدادهای بین المللی پیش رو خواهند داشت.
حسن کامرانی فر ضمن بیان این مطلب افزود: فوتبال ایران از داوران شایسته‌ای دارد که می توانستند در مسابقات جام ملت‌های آسیا قضاوت کنند اما عوامل مختلفی باعث شد تا چنین اتفاق ناخوشایندی برای داوری ایران رقم بخورد.
وی اضافه کرد: آنچه مشخص است سطح داوری در آسیا رشد قابل توجهی داشته و حضور سه تیم داوری از این قاره در جام جهانی 2010 نشان داد که از این پس رقابت در بین داوران آسیا برای حضور در تورنمنت‌های مهم FIFA و AFC  بسیار دشوار خواهد بود و داوران بین المللی ما برای حضور در چنین مسابقاتی باید ضمن افزایش آمادگی‌های خود بتوانند نظر مسئولان کمیته داوران AFC را جلب کنند.

کمک داور بین المللی کشورمان در خصوص اینکه آیا عملکرد ضعیف کمیته داوران نیز در انتخاب نشدن داوران کشورمان برای قضاوت درجام ملتهای آسیا تاثیرگذار بوده است، گفت: عملکرد کمیته داوران تاثیری در انتخابات AFC نداشته و بلکه ملاک‌های دیگری در انتخاب داوران جام ملت‌ها موثر بوده که ارتباطی به کمیته‌های داوران ملی ندارد.
کامرانی فر با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر خلاء مسعود مرادی به عنوان داور اول ایران پرشود، اظهار داشت: بهرحال آقای مرادی نزدیک به 11 سال در فهرست داوران بین المللی قرار داشتند و کارنامه درخشانی هم ازخود برجای گذاشتند ولی تصور می کنم با بازنشسته شدن ایشان خلاء بزرگی در داوران بین المللی کشور ایجاد شده که باید هر چه سریع‌تر با داوران شایسته‌ای که داریم این کمبود پر شود.
وی در خصوص داورانی که همراه وی در جام ملت‌های آسیا قضاوت خواهند کرد اظهار داشت: داور این تیم داوری، “خلیل ابراهیم القمدی” از عربستان خواهد بود و “لحی صبحی ادیب” کمک داور عراقی به جای کمک داور اماراتی ما را در مسابقات جام ملتهای آسیا همراهی خواهد کرد.
کمک داور مطرح کشورمان همچنین درباره انتخابش برای قضاوت فینال مسابقات AFC کاپ گفت: خوشحالم که برای دومین بار فینال این مسابقات را قضاوت می کنم. پیش از این یکبار به همراه آقای مسعود مرادی تجربه قضاوت در فینال این مسابقات را داشتم و این‌بار به همراه داور عربستانی این مسابقه را قضاوت خواهم کرد.

یک پاسخ

  1. صحبت آقای کامرانی فر بسیار دقیق و منطقی ولی یه روزه که نمیشه اعتمادکمیته داوران آسیا رو جلب کرد ضمنا ترکی الان چند ساله داره تو آسیا قضاوت میکنه اما اعتماد اونا رو جلب نکرده باید ببینیم مظفری زاده وفغانی چیکار میکنن اعتقاد من بر اینه که با بازنشسته شدن جناب مسعود مرادی قطعا داوری ما با افت مواجهه میشه که باید هر چه سریع تر داوران ما در آسیا خودشونو نشون بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *